Klik op de beschikbare categorieën voor een overzicht
Blokkade uitgaande mailserverpoort (SMTP) Helpdesk 7 maart 2007
Sinds enkele maanden is KPN bezig om de uitgaande e-mail poort (SMTP) in segmenten te blokkeren voor hun ADSL klanten. Het idee hierachter is om verspreiding van spam en virussen tegen te gaan. Dit betekend voor u als klant dat u de uitgaande e-mailserver van KPN dient te gebruiken. Hieronder vindt u de uitgaande e-mailservers van KPN:
- KPN (direct adsl en InternetPlusBellen) smarthost.direct-adsl.nl
- Hetnet mailhost.hetnet.nl
- planet mail.planet.nl
Op de factuur, en de ADSL brief die u aan het begin van de ADSL verbinding heeft gekregen, staat welke soort KPN verbinding u heeft.
De uitgaande e-mailserver kunt u instellen in Outlook via de volgende stappen: - Outlook (office); Extra --> e-mailaccounts --> weergeven of wijzigen --> (desbetreffende e-mailaccount selecteren) wijzigen
- Outlook express; Extra --> accounts --> (desbetreffende e-mailaccount selecteren) wijzigen --> (tabblad) servers
Tevens dient u de Authenticatie uit te schakelen in outlook, dit kunt u doen door middel van de volgende stappen: - outlook (office); Extra --> e-mailaccounts --> weergeven of wijzigen --> (desbetreffende e-mailaccount selecteren) wijzigen --> meer instellingen --> server voor uitgaande e-mail --> (uitvinken) voor de server voor uitgaande e-mail is verificatie vereist.
- outlook express; Extra --> accounts --> (desbetreffende e-mailaccount selecteren) wijzigen --> (tabblad) servers --> (uitvinken) mijn server vereist authorisatie
Nadat deze instellingen zijn gewijzigd maakt u gebruik van de uitgaande e-mailserver van de KPN en ondervindt u geen problemen meer met het verzenden van uw e-mailberichten. De geadresseerde zullen hier niks van merken.
Update 28-03-2008: Omdat meeste klanten problemen hadden met het terugvinden van hun smtp server gegevens van hun internetprovider hebben we besloten om een speciale poort op onze mailserver open te zetten zodat u ondanks de blokade van uw internetprovider via onze mailservers uw mail kunt versturen. U kunt de portnummer in Outlook als volgt aanpassen:
Extra --> accounts --> (desbetreffende e-mailaccount selecteren) wijzigen --> (tabblad) geavanceerd --> wijzig bij uitgaande mailserver (SMTP) de poortnummer 25 naar 587