Klik op de beschikbare categorieën voor een overzicht
Spoed onderhoud mailplatform 17.00 uur Helpdesk 19 maart 2019
In verband met een spoedonderhoud op ons mailplatform zijn wij genoodzaakt om om de mailservers te herstarten. Om die reden zal het ophalen en versturen van e-mail voor ongeveer 10 minuten niet mogelijk zijn. De werkzaamheden zullen rond 17.00 uur starten en wij verwachten rond 17.10 uur weer online te zijn.
Plesk control panel op webhosting accounts Helpdesk 25 mei 2018
Sinds kort bieden wij ook webhosting pakketten aan die u kunt beheren via een Plesk control panel.
Plesk is een web-based controlepaneel dat het beheren van uw website een stuk eenvoudiger maakt. Met Plesk is het bijvoorbeeld erg eenvoudig om met een klik toepassingen zoals Wordpress, Drupal, Joomla of Magento te installeren en onderhouden. Daarnaast kunt u eenvoudig FTP accounts, databases en extra hosting accounts aanmaken. Ook het wisselen tussen verschillende PHP versies en het maken van... Meer
Plesk is een web-based controlepaneel dat het beheren van uw website een stuk eenvoudiger maakt. Met Plesk is het bijvoorbeeld erg eenvoudig om met een klik toepassingen zoals Wordpress, Drupal, Joomla of Magento te installeren en onderhouden. Daarnaast kunt u eenvoudig FTP accounts, databases en extra hosting accounts aanmaken. Ook het wisselen tussen verschillende PHP versies en het maken van... Meer
Storing uitgaande mail KPN Helpdesk 3 april 2017
Momenteel is er een storing gaande bij KPN met hun uitgaande mailservers. Om die reden kan het zijn dat u geen mail meer kunt versturen. Indien u bij ons maildiensten afneemt raden wij u aan om als uitgaande mailservers onze mailservers te gebruiken:
- smtp.interip.nl (poort 587)
Komt u er niet uit ?, bekijk dan de exacte instellingen hier.
Bekijk ook de kpn pagina met... Meer
- smtp.interip.nl (poort 587)
Komt u er niet uit ?, bekijk dan de exacte instellingen hier.
Bekijk ook de kpn pagina met... Meer
Beveiliging waarschuwing SSL-certificaat tijdens ophalen mail Helpdesk 19 maart 2017
Onlangs zijn de SSL-certificaten op al onze mailservers verlengd voor een periode van 3 jaar. Indien u tijdens het ophalen of het versturen van email meldingen krijgt dat de certificaat op de server niet te vertrouwen is lees dan het onderstaande aandachtig door.
Omdat u nog gebruik maakt van de oude naamgeving voor het benaderen van de mailservers
krijgt u een beveiligingswaarschuwing. Normaal kunt u deze waarschuwing
wegklikken door te kiezen voor "certificaat vertrouwen" maar het blijkt ... Meer
Omdat u nog gebruik maakt van de oude naamgeving voor het benaderen van de mailservers
krijgt u een beveiligingswaarschuwing. Normaal kunt u deze waarschuwing
wegklikken door te kiezen voor "certificaat vertrouwen" maar het blijkt ... Meer
Onderhoud Netwerk Helpdesk 13 december 2016
In verband met een belangrijke onderhoud aan ons netwerk kan er morgenochtend (14-12-2016) rond 06:00, gedurende en periode 5 tot 10 minuten, voorkomen dat ons netwerk onbereikbaar is. Wij doen er alles aan om de impact voor onze klanten minimaal te houden en danken u alvast voor het begrip.
Aanpassingen ftp account Helpdesk 26 augustus 2016
Geachte klant,
Wij hebben geconstateerd dat er een aantal klanten zijn die problemen hebben bij het verbinden met de FTP server. Dit probleem wordt veroorzaakt door een wijziging in de hostname in verband met een installatie van een SSL certificaat. Indien u problemen ondervindt bij het verbinden met de FTP server dient u één van de onderstaande hostnames te gebruiken:
linftp.interip.nl (Linux)
winftp.interip.nl (Windows)
Indien er nog vragen en/of opmerkingen zijn horen wij dat graa... Meer
Wij hebben geconstateerd dat er een aantal klanten zijn die problemen hebben bij het verbinden met de FTP server. Dit probleem wordt veroorzaakt door een wijziging in de hostname in verband met een installatie van een SSL certificaat. Indien u problemen ondervindt bij het verbinden met de FTP server dient u één van de onderstaande hostnames te gebruiken:
linftp.interip.nl (Linux)
winftp.interip.nl (Windows)
Indien er nog vragen en/of opmerkingen zijn horen wij dat graa... Meer
Onderhoud shared hosting platform Linux Helpdesk 15 september 2013
In verband met onderhoud aan ons Linux shared hosting platform kunnen voor een een periode van een paar minuten de websites die hierop draaien onbereikbaar zijn.
Update 19.43 uur;
Omdat wij tijdens het onderhoud problemen zijn tegengekomen op de storage disken hebben wij besloten om deze direct te vervangen. Helaas heeft deze actie er voor gezorgd dat wij een groot deel van de data uit de backup set moesten terugplaatsen. Om lange uitval van de websites te voorkomen hebben wij als nood opl... Meer
Update 19.43 uur;
Omdat wij tijdens het onderhoud problemen zijn tegengekomen op de storage disken hebben wij besloten om deze direct te vervangen. Helaas heeft deze actie er voor gezorgd dat wij een groot deel van de data uit de backup set moesten terugplaatsen. Om lange uitval van de websites te voorkomen hebben wij als nood opl... Meer
Nieuwe webmail in testfase Helpdesk 15 juni 2012
Sinds kort hebben wij een nieuwe, beta versie van webmail geïnstalleerd welke wat strakker uitziet en meer mogelijkheden heeft dan de huidige webmail die we nu gebruiken. Een groot voordeel is dat u direct kunt zien hoeveel mailbox ruimte u nog over heeft. Vooralsnog draaien wij nog in een testfase en zijn dan ook zeer benieuwd naar uw bevindingen. Wij zouden het erg op prijs stellen als u eventuele bugs en fouten aan ons wilt doorgeven.
U kunt in de beta versie inloggen via de volgende url:
... Meer
U kunt in de beta versie inloggen via de volgende url:
... Meer
Blokkade uitgaande email server door internetproviders Helpdesk 19 augustus 2010
Sinds enkele maanden hebben internetproviders besloten om de uitgaande e-mailpoort (SMTP) in
segmenten te blokkeren voor ongewenst gebruik. Dit om verspreiding van spam en virussen tegen te gaan.
Dit betekend voor u als klant dat u voor uitgaande e-mail de e-mailserver van uw internetprovider dient
te gebruiken. (de leverancier van uw internetverbinding)
Hieronder vindt u de e-mailservers van diverse providers voor uw vaste verbinding:
- Tele2
smtp.tele2.nl
- KPN
mail.kpnmail.nl
... Meer
segmenten te blokkeren voor ongewenst gebruik. Dit om verspreiding van spam en virussen tegen te gaan.
Dit betekend voor u als klant dat u voor uitgaande e-mail de e-mailserver van uw internetprovider dient
te gebruiken. (de leverancier van uw internetverbinding)
Hieronder vindt u de e-mailservers van diverse providers voor uw vaste verbinding:
- Tele2
smtp.tele2.nl
- KPN
mail.kpnmail.nl
... Meer
UPDATE Storing op het Linux platform Helpdesk 19 januari 2009
Er is momenteel een storing op de Linux platform waardoor de websites op deze servers niet meer bereikbaar zijn. Er wordt druk gewerkt aan een oplossing, onze excuses voor het ongemak.
De storing is inmiddels opgelost.
De storing is inmiddels opgelost.
[IIPN-SPAM?] Helpdesk 28 maart 2008
Tot voor kort markeerden wij een vermeend spambericht alleen in het niet
zichtbare gedeelte van uw e-mailbericht (header) met de markering;
X-Spam-Flag: YES
Helaas kunnen in Outlook Express geen wizzardrules aangemaakt worden op
basis van de gegevens in de header van het bericht maar uitsluitend op basis
van de onderwerpregel.
Daar vele van onze klanten gebruik maken van Outlook Expres is er gekozen
voor een aanvullende markering.
Vanaf heden morgen kan het voorkomen dat u in de onderw... Meer
zichtbare gedeelte van uw e-mailbericht (header) met de markering;
X-Spam-Flag: YES
Helaas kunnen in Outlook Express geen wizzardrules aangemaakt worden op
basis van de gegevens in de header van het bericht maar uitsluitend op basis
van de onderwerpregel.
Daar vele van onze klanten gebruik maken van Outlook Expres is er gekozen
voor een aanvullende markering.
Vanaf heden morgen kan het voorkomen dat u in de onderw... Meer
Update Windows platform Helpdesk 14 november 2007
Microsoft heeft de maandelijkse patches uitgebracht waardoor onze servers geupdate dienen te worden. Als gevolg hiervan is het noodzakelijk om de Windows servers een reboot te geven. Deze reboot geldt zowel voor ons hosting als voor ons dedicated Windows platform. Deze reboot zal komende avond worden uitgevoerd.
Vanwege deze reboot zullen de websites welke op het windows platform draaien enkele minuten niet bereikbaar zijn. De update heeft geen gevolg voor het e-mail platform.
Vanwege deze reboot zullen de websites welke op het windows platform draaien enkele minuten niet bereikbaar zijn. De update heeft geen gevolg voor het e-mail platform.
Blokkade uitgaande mailserverpoort (SMTP) Helpdesk 7 maart 2007
Sinds enkele maanden is KPN bezig om de uitgaande e-mail poort (SMTP) in
segmenten te blokkeren voor hun ADSL klanten. Het idee hierachter is om
verspreiding van spam en virussen tegen te gaan.
Dit betekend voor u als klant dat u de uitgaande e-mailserver van KPN dient
te gebruiken. Hieronder vindt u de uitgaande e-mailservers van KPN:
- KPN (direct adsl en InternetPlusBellen)
smarthost.direct-adsl.nl
- Hetnet
mailhost.hetnet.nl
- planet
mail.planet.nl
Op de factuur, en de AD... Meer
segmenten te blokkeren voor hun ADSL klanten. Het idee hierachter is om
verspreiding van spam en virussen tegen te gaan.
Dit betekend voor u als klant dat u de uitgaande e-mailserver van KPN dient
te gebruiken. Hieronder vindt u de uitgaande e-mailservers van KPN:
- KPN (direct adsl en InternetPlusBellen)
smarthost.direct-adsl.nl
- Hetnet
mailhost.hetnet.nl
- planet
mail.planet.nl
Op de factuur, en de AD... Meer
InterIP
Industriestraat 11
2671 CT Naaldwijk
Nederland
+31.(0)174-726026
info@interip.nl